tisdag 25 mars 2014

Våffeldagen

Hej som ni kanske vet så är det våffeldagen idag♥. Jag älskar våfflor och sylt och glass. Vänta vänta vänta, glass? Ja glass för man brukar ha grädde och det hade vi idag. Vi åt hos farmor och farfar. Men jag får så ont i magen när jag har ätit grädde. Och det är ju lite synd. Men man kan ju leva utan grädde eller ja det är väll svårt ibland men man får leva med det. Aja men jag tänkte på det här med våffeldagen. Det är ju
egentligen en dag när man ska äta våfflor och det är väl en "stor" tradition för dom flesta och ja vi brukar väl äta våfflor på våffeldagen. Men det gör väll inte alla eller? Det är som halloween är jätte stort i USA men inte i Sverige. Men alla har väl olika traditioner. Och ja jag tycker väll att man måste inte ha alla traditioner som jag visste inte ens att det fanns en udda strumpor dag. Visste ni? Aja det var väl sak samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar