söndag 23 mars 2014

Nu ska ni få höra en sak

Hej!

Det här kommer nog bli ett långt inlägg för jag har så mycket att skriva. Men det handlar om Vilma (kaninen) och hon har gått bort. hon gick bort i höstas och nu ska jag börja skriva!






Det var i slutet av sommaren eller början av hösten som jag märkte att Vilma hade fått små svarta prickar i pälsen så då sa jag det till mamma. Och hon kollade på Vilma och såg också dom men hon sa att det är inget att oroa sig för så jag gjorde inte det men kollade igenom hon varje dag. Men dom där prickarna försvann inte och jag började ju bli lite fundersam över vad det kunde vara. Så jag fortsatte kolla igenom hon dag efter dag... Så såg jag att hon hade fått en fästing... Så då när jag skulle ta bort den senare på dagen så var det borta så det var ju bara bra då. Så gick det säkert en månad utan att dom försvann så ja vi trodde det var ohyra så då köpte vi nån spray som vi skulle sprej på varje dag och så skulle vi städa hennes bur och ha i något medel i den och då fick hon flytta till en mindre bur i några veckor. Och då blev det lite bättre bara hon tyckte det var för litet i buren men sen så efter några veckor fick hon komma tillbaka till sin stora bur. me4n hon gick ner i vikt och vi tog beslutet att låta henne somna och det var ungefär så det gick till så nu till maj ungefär blir det nog en ny kanin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar