lördag 21 december 2013

Dan före dan före doppardan

Hej igen!

Jo som nog alla vet så är det i Sverige bara 3 dagar kvar till jul! (Jag har ju läsare från andra länder så därför skrev jag Sverige). Men jag tycker tiden har gått så fort och var är snön! Men alla sitter där och bara "hm
, om 1 vecka är det jul och oj vad lång tid kvar" Jag bara"Va? är det jul om en vecka OJ vad tiden gått fort". Jag vet inte hur det är för er men för mig är det så iallafall. Men som sagt så undrar ni inte var snön är?. Eller ja ni kanske har snö där ni bor men hos oss i Borlänge och dalarna är det GRÖNT så var är snön!. Ja jag vet inte men det jag vet är att det blir jul oavsett snö eller INTE. Det är jag 100 på. Men ni får gärna kommentera om ni har snö eller inte?!. Vi har ju inte och jag är lite nyfikna hur det är utomlands men snö alltså andra länder än Sverige. För här är det som sagt grönt!. Men är det inte viktigast att alla är tillsammans?. Det tycker jag iallafall. Ett år var min farfar på sjukhus under ju så det var tråkigt men jag vill inte gå in på detaljer och så men det var något som saknades den julen bara så ni vet är att det viktigaste vi har är familj släkt och vänner!. Men ni är ju också fantastiska och jag är så glada att ni finns och stöttar. Idag har vi julpyntat här hemma eller ja jag började lite smått igår men ja jag är ju bara 11 år så man missar saker. Så vi tog fram resten idag och imorgon ska vi klä julgranen!. Eller ja 2 granar om vi ska vara petiga. En uppe och en nere. Den uppe är äkta och den nere är plast. Den är plast för det är så svårt att ha 2 levande granar och det blir dyrt och köpa så man kan väl ha en riktig och en plast om man så gärna vill ha 2!.JA har ju lite julsaker på mitt rum också så jag tog kort och tänkte "Jag kan ju lägga ut på bloggen och visa hur det ser ut" Så det är det jag ska göra nu!


Så så här ser det ut med tomtar och en luten julgran så så jag är nöjd och tycker det är fint!

Vi hörs snart igen //Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar